Att älska

Det är inte lätt att älska någon så mycket som jag älskar honom. Eller jo, det är en självklarhet, men det är samtidigt emotionellt svårt. Om det makes sence? 

Han har precis legat vid min sida och hållit om mig i mer än 90 minuter, samtidigt som vi pratat om saker som stört mig, som stört honom, som jag nojar över och sånt som får mig att känna mig ensammast i hela världen trots att han ligger 5 cm bort. Vi har pratat, lyssnat, och verkligen släppt in varandra i våra tankar. Vilket jag älskar. 

Jag älskar honom så mycket, mer än jag någonsin trodde det var möjligt att älska en annan människa. Det gör mig osäker, trots att han inte snålar med att säga att han älskar mig också. Jag är orolig att vara för jobbig med min ångest, för krävande, för tjatig, för tråkig, osv. Ångestnoja utan någon som helst anledning, helt enkelt. Som att det sitter en liten grön gubbe i min hjärna och säger elaka saker. Jag vet att det inte stämmer, men det gör mig ändå osäker. 

Jag vet inte vart jag vill komma med detta, klockan är ju ändå mitt i natten. Jag vill nog mest bara säga att jag älskar honom så mycket att det ibland gör ont, och det är både helt fantastiskt och väldigt skrämmande. Jag älskar honom, och han älskar mig. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dygnets alla timmar

En blogg om psykisk ohälsa och viljan att må bra. En blogg om livet och jakten på lycka. En blogg om en helt vanlig tjej. Den där duktiga flickan, ni vet? En blogg om att hitta sig själv.

RSS 2.0