#ångest

Jag, precis som många andra, hänger på sociala medier i tid och otid. Senaste månaderna har jag sett så otroligt mycket ångest och psykisk ohälsa överlag just där. I sociala medier. Jag läser bloggar, kollar fb, instagrammar, lyssnar på poddar och det ena med det tredje. Så många nämner psykisk ohälsa med en mening eller två, typ "psykisk ohälsa blir ett allt större problem. Någon borde göra något". Men vem är denna "någon" som borde göra något. Och vad är detta "något" som borde göras? 

Jag vill sprida ljus över psykisk ohälsa, jag vill hjälpa, och jag vill peppa fler att fortsätta kämpa. Men vet inte hur. Än. Jag jobbar på min bok, peppar via instagram, och försöker få tag i dessa "storheter" som nämner hur någon borde göra något åt det här med psykisk ohälsa. Meen, det är mycket prat och lite verkstad och verkar väldigt bussy, så jag får nog jobba vidare med det med nya infalls vinklar. Så länge gör jag vad jag kan, framförallt instagram känns som att det faktiskt får folk att må bättre. Makes me happy!

Åh alla dessa fantastiska människor som kämpar mot sina demoner ❤️ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dygnets alla timmar

En blogg om psykisk ohälsa och viljan att må bra. En blogg om livet och jakten på lycka. En blogg om en helt vanlig tjej. Den där duktiga flickan, ni vet? En blogg om att hitta sig själv.

RSS 2.0